Daar zijn we dan :D! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lorianne Cappellen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan :D! - Reisverslag uit Lima, Peru van Lorianne Cappellen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan :D!

Blijf op de hoogte en volg Lorianne

24 Augustus 2012 | Peru, Lima


Tsjonge jonge zo lig je nog in je eigen bedje en zo zit je ineens ergens aan de andere kant van de evenaar! :)!

Na ongeveer 20 uur onderweg te zijn geweest waren we er, in Peru :)!
Heel blij om eindelijk weer is vaste grond onder onze voeten te hebben, gingen wij op zoek naar onze koffers. Hier kreeg ik meteen een warm welkom. Ik stond namelijk op mijn koffer te wachten, maar toen ik mij omdraaide zag ik dat er een of andere 'speurhond' (in Nederland zouden we zo'n hond nog eerder in een tas stoppen dan als speurhond gebruiken maar goed xD) aan mijn tas stond te snuffelen. Een vriendelijk mannetje verzocht mij mijn tas leeg te halen en jawel ze troffen daar wel een hele appel aan. Scheen illegaal te zijn, dus ik moest met hem meelopen.
Gelukkig zei de man wel meteen: No problemo, no problemo, dat Spaans begreep ik gelukkig nog net. Nadat ze mijn paspoort hadden overgeschreven en mijn 'appelbom' ;) hadden ingenomen mocht ik dan ook weer gaan.

Hierna werden we opgehaald en in gastgezinnen verdeeld. Hier vielen gelijk een paar dingen op;
1. Ze praten echt Spaans en dan ook nog super snel :S
2. Het verkeer is hier net zo erg als ik me had voorgesteld, ze maken hier gerust van een 4 baansweg een 6 baansweg en i.p.v. verkeersregels hebben ze een toeter.
3. Alles is hier grauw en grijs. (welkom in Lima xD)

Wij hebben het gelukkig wel goed getroffen met ons nogal vreemd samengestelde gastgezin, bestaande uit een oma, daar een dochter van (genaamd Cecillia die heel goed Engels praat :)!) en weer een achterkleinkind genaamd Juan-Diego. Familie loopt hier sowieso in en uit, heel gezellig :)!
Janouk en ik hebben onze eigen verdieping, en internet, heel luxe dus.
Helaas hebben we van de andere 4 nog geen teken van leven vernomen maar we gaan er maar vanuit dat ook zij het goed hebben ;)..

Iedereen nog bedankt voor alle leuke reacties op facebook en op mijn vorige blog :)! K blijf het leuk vinden om reacties te krijgen en mailtjes, want k ben natuurlijk ook benieuwd hoe het met jullie gaat :)!

Later zal ik nog wat foto's uploaden, van mijn prachtige kamer en ons schitterende uitzicht ;).

Dat was het voor nu mensen, ik heb nog geen idee wat de plannen zijn voor de rest van de week, dus wanneer mijn volgende blog komt is een verrassing ;)..

Adios Amigos :)!

  • 24 Augustus 2012 - 15:39

    Wim En Ria Van Cappellen:

    Hoi lorianne.

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    We blijven je volgen en foto's zijn natuurlijk erg leuk voor ons .
    Maar niet te veel hoor dan krijgt Ome Wim heimwee naar Nicaraqua.

    Gr van ons.

  • 24 Augustus 2012 - 19:13

    Hennie&henk:

    Wij zijn blij met je goede aankomst. Kijk goed uit en om je heen en heb vooral een fijne tijd.
    H&H

  • 24 Augustus 2012 - 19:15

    Hennie&henk:

    Wij zijn blij met je goede aankomst. Kijk goed uit en om je heen en heb vooral een fijne tijd.
    H&H

  • 24 Augustus 2012 - 19:28

    Geraline:

    Zo, dat is een hele trip geworden en dan ook nog meteen aangehouden worden op de luchthaven. Wauw! Volgens mij gaan het de komende tijd erg leuke verslagen van jou worden die we kunnen lezen. Heel veel succes en fijn dat je goed bent aangekomen. groetjes van ons allemaal

  • 24 Augustus 2012 - 20:28

    Opa En Oma:

    Wat fijn dat de reis zo goed is verlopen,we vinden je bericht leuk, al was het wel even spannend met die gezonde appel.Het is wel gezellig dat jullie met z'n tweeen zijn. Veel liefs van opa en oma.

  • 24 Augustus 2012 - 22:29

    Feliene & Ashwin:

    Heee lief (schoon)zusje!

    Wat leuk om dit allemaal te lezen!
    haha we hadden het altijd al wel geweten, stiekem ben jij wel een dealer, het kon nooit lang goed gaan! ;) Beetje appels dealen he!
    Haha leuk om van je te horen en om te horen dat je het zo goed getroffen hebt!

    heeeeel veel kusjes vanuit nunspeet!
    xxx Ashwin en Feliene

  • 30 Augustus 2012 - 21:58

    Gerlinda:

    Hai,

    Wat leuk om dit te lezen en je zo mooi te volgem.
    Fijn dat je veilig bent aangekomen.

    Geniet van al je indrukken.

    Blijf je zeker volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Lorianne

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 17321

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 08 December 2012

Peru

Landen bezocht: